Sažetak | Marcel Meler, autoritet marketinga kao znanosti, proizvod definira kao materijalni rezultat procesa
proizvodnje, po čemu se on kao takav apsolutno razlikuje od usluga. Nadalje, ovisno o stupnju
proizvedene gotovosti, Meler razlikuje gotove proizvode, poluproizvode, pa čak u nekim
slučajevima i nedovršene proizvode.
Termin marka, ili popularnije brend (engleski) u naš je jezik vjerojatno došao iz njemačkog jezika
i upućivao je na oznaku, markaciju, markiranje i kao takav je postao uvriježen. Osnovni preduvjet
marke je da odražava kvalitetu proizvoda jer proizvod loše kvalitete neće imati uspjeh na tržištu,
bez obzira na njegovu marku.
Marka, ako nije dobro vođena, odnosno, ako se njome ne upravlja na odgovarajući način, sama po
sebi, neće ostvariti željeni uspjeh na tržištu i generirati prihod za poduzeće, što je, uz zadovoljenje
potrošača, strateški cilj svakog poduzeća. Prema tome, pridavanjem marke nekom proizvodu ne
završava proces stvaranja imidža tog istog proizvoda, nego on zapravo tek počinje.
T. Vranešević ističe važnost upravljanja markama u postizanju tržišnog uspjeha, naročito u
proizvodnji proizvoda namijenjenih krajnjoj potrošnji. Posjedovanje snažne marke, koja je jasno
prepoznatljiva potrošačima, jedna je od najvažnijih komponenti tržišne vrijednosti tvrtke.
Brend Dobro pozicionirao se kao visoko kvalitetan, široko dostupan i cijenom pristupačan svima.
Spomen i/ili susret s brendom, potrošače asocira na kvalitetno, autohtono, slavonsko, prirodno,
domaće, ukusno, zdravstveno ispravno, i to je imidž kakav je brand htio i to je i postigao.
Važnost kreiranja imidža proizvoda ogleda se u stvaranju slike kod potrošača o konstantnoj
kvaliteti koju mu taj proizvod, kojem pripada odgovarajuća marka, pruža i za takav se proizvod
može reći da je brend na tržištu. |
Sažetak (engleski) | Marcel Meler, authority of marketing science, define a product as a material result of production
process, which is definitely different from the service. Furthermore, depending of the degree of the
finished product, Meler distinguishes finished products, semi products and even in some cases
unfinished products.
Brand name in our language probably came from German language and pointed on the label,
marking and it became inseminated as such as are. Main prerequisite of brand reflect a quality
of product, because had quality product will not have success on the market, regardless of his
brand.
Brand, if is not manage right, respectively, i fit is not manage properly, by itself, will not achieve
the desired success on market and will not generate income for company which is, with satisfaction
of costumers, strategic goal of every business. Therefore, giving the mark to some product is not
last part in process making image of product, but it is actually just starting.
T. Vranešević highlights the importance of brand management in making success on market,
specially in production of end-use products. Having a strong brand, which is clearly recognizable
to customers, is one of the most important component of market value.
Brand Dobro, position himself as a high-quality, widely available and with price which is
affordable to everyone. Memorial and/or meeting with brand associate costumers on quality,
autochtonous, slavonian, naturally, domestic, delicious, healthily correct and that is the image
which brand wanted and it did it.
Importance of creating an image of product, is reflected in making image which customers have
about constant quality of product which belongs to that brand, and for such a product, we could
say that is brand on market. |