Naslov UTJECAJ DRUŠTVENIH MREŽA NA PONAŠANJE POTROŠAČA : Završni rad poslijediplomskog specijalističkog studija
Naslov (engleski) INFLUENCE OF SOCIAL NETWORKS ON CONSUMER BEHAVIOR : Postgraduate final paper
Autor Marija Rončević
Mentor Zdravko Tolušić (mentor)
Član povjerenstva Helena Štimac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zdravko Tolušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davorin Turkalj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2021-11-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Svjedoci smo vremena kada se ulicom teško može prošetati da se ne okrzne s osobom čija sva
koncentracija nije na kretanju već na mobilnom uređaju, povezani s mnoštvom ljudi i zasipani
mnoštvom informacija. Kako to utječe na ponašanje tih istih ljudi kada je kupovina u pitanju
pisati ću u ovome radu. Korištenje interneta i društvenih mreža je značajno izmijenilo
interakciju među ljudima. Kada se pojavio Internet ljudi su se njime služili kako bi pročitali
vijesti, ukratko , kako bi bili informirani što se oko njih događa. Danas je situacija nešto
drugačija. Ako nisi dio neke društvene mreže, ako nisi svaki dan dio te komunikacije kao da
ne postojiš jer nisi dio tog virtualnog svijeta. To se prije petnaest ili deset godina odnosilo na
mlađi dio populacije, no danas se odnosi na gotovo sve dobne skupine. Prisustvo na
društvenim mrežama dio je svakodnevnice većine ljudi. Povezivanjem svojih profila na
društvenim mrežama, korisnici razmjenjuju informacije o sebi, ali i o markama i proizvodima
koji ih zanimaju, oni ih preporučuju ili kritiziraju. Naravno da Internet sa svim tim
navedenim mogućnostima koje pruža predstavlja vrlo učinkovit medij za interakciju s
potrošačima. Društvene mreže su trenutno najbolji marketing alat koje poduzeću može
koristiti. Oglašavanje na društvenim mrežama je i isplativije, jer uz manje financijskih
sredstava donosi znatno veći povrat uloženog. Jedna od najvećih prednosti digitalnog
oglašavanja je preciznost i ciljanost jer su društvene mreže jedini medij koji nudi mogućnost
vrlo preciznog odabira isključivo onih potrošača koji nas zanimaju. Marketing društvenih
mreža zbog toga donosi puno bolje rezultate uz znatno niže troškove. Upravo je to razlog što
raste popularnost korištenja društvenih mreža u poslovne svrhe.
Društvene mreže trebale bi pomoći u privlačenju što većeg broja posjetitelja na web stranicu,
povećanju prometa na web stranici te povećati interes među potencijalnim korisnicima
proizvoda ili usluga kroz promociju putem društvenih mreža. Ukoliko poduzeće nije prisutno
na društvenim mrežama ljudi neće znati da postoji, što radi, koje proizvode ili usluge nudi.
Pomoću marketinga na društvenim mrežama stvara se svjesnost postojanja tih usluga ili
proizvoda. Ukoliko kupac stvori pozitivno mišljenje o proizvodu ili usluzi, on će to proširiti
među svojim prijateljima i poznanicima što će dodatno povećati zanimanje za određeni
proizvod ili uslugu. Prednosti marketinga na društvenim mrežama:usmena predaja,
dvosmjerna komunikacija, brza povratna informacija, svjesnost postojanja usluge ili
proizvoda, uspješno prezentiranje novih proizvoda. Predmet istraživanja ovoga rada je
istražiti utjecaj društvenih mreža na ponašanje potrošača. Broj korisnika društvenih mreža
povećava se na dnevnoj bazi, a pravi primjer je društvena mreža Facebook koja ove godine
slavi 17. godišnjicu postojanja i 1,84 milijarde dnevno aktivnih korisnika. Među
najpopularnijim društvenim mrežama današnjice osim Facebooka su Twitter, LinkedIn,
YouTube, Instagram, Tik- Tok (i druge) te ih brojni poslovni subjekti koriste u promocijske
svrhe s ciljem razvoja poslovanja i ostvarivanja i održavanja konkurentske prednosti. Danas
nema boljeg i bržeg načina ulaženja u svijest potrošača nego li biti prisutan i aktivan na
društvenim mrežama.
Sažetak (engleski) We are the witnesses of the time where you can`t walk without passing by a person whose
concentration is not on walking and living, but it`s on mobile devices, connected to a bunch of
people buried by bunch of informations. How does it reflect on those people`s behaviors is
my paper work. Using of internet and social networks is significantly changing interaction
between people. When Internet showed up people were using it only to inform themselves.
Today situation is different. If you are not apart of some-kind of social network it is like you
don`t exist. Before ten or fifteen years it was only applied to younger population, but today it
goes on all age groups. Presence on social networks is part of every day life. Connecting their
profiles on social networks users are exchanging info's about themselves, but also about
brands and products their are interested in, they recommend them or criticize them. Of
course that Internet with all of the possibilities is very effective for interactions with
consumers. Social networks are currently the best marketing tool for companies to use.
Advertising on social networks is more cost effective, because with less financial resources it
contributes to return on investment. One of the great benefits of digital advertising is
precision, because social networks are the only media who offers possibility of very specific
choice of the interest groups. Marketing of social networks because of that brings better results
with much lower cost. Because of that popularity of using social networks is growing in
business purposes.
Social networks should be able to attract more visitors on the web site, increasing traffic on
web site, also to increase interest between possible users of the products or services through
the promotion of the same. If the company is not present on social networks people will not
know that exists, what does it do, which products or services it provides. With help of
marketing on social network- awareness is created for those services or products. If the
buyer/user creates positive opinion on product or service- he (or she) will expand that opinion
between their friends and acquaintances which will additionally increase interest for certain
product or service. Benefits of marketing on social networks: oral transmission, two way
communication, fast feedback, awareness of product or service, successful presentations of
new products. Research subject of this paperwork is to explore the influence of social
networks on consumers behavior. Number of social network users is expanding on the daily
basis, and the true example is the social network Facebook which this year celebrates
17.anniversary of existence and also 1,84 billions of daily active users. Among the Facebook,
other most popular social networks are Twitter, You Tube, Instagram, Tick-Tock and others.
The great number of businesses are using them to promote themselves in purpose the develop
business and to be more competitive. Today there are no better and quicker way to get in the
minds of consumers then be present or active on social networks.
Ključne riječi
internet
društvene mreže
potrošači
promocija
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
internet
social networks
consumers
promotion
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:585572
Studijski program Naziv: Marketing posebnih područja Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/specijalistica marketinga posebnih područja (univ.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-02-08 12:47:13