Sažetak | Rad se bavi implementacijom komponenti mobilnog marketinga u suvremene poslovne
aktivnosti. Mobilni marketing predstavlja oblik marketinga koji je orijentiran na korisnike
mobilnih uređaja, prvenstveno mobilnih telefona i uređaja kao što su tableti. S obzirom na
sve veći broj korisnika pametnih telefona i interneta, mobilni marketing ima sve veću ulogu i
značaj. Glavna uloga mobilnog marketinga je utjecati na ponašanje potrošača i njihove
namjere dostavljanjem informacija u realnom vremenu. U današnje vrijeme postoje različite
vrste mobilnog marketinga, a u svrhu ovog rada izdvojene su: SMS i MMS poruke, lokacijski
marketing, 2D i QR kodovi, NFC i Beacon, društveni mediji, optimizacija web sadržaja,
mobilne aplikacije, display i video marketing, marketing u mobilnim igrama, e-mail
marketing, content marketing, chatbotovi i umjetna inteligencija te virtualna i proširena
stvarnost. Općenito govoreći, mobilni marketing posjeduje karakteristike kao što su izravna i
neposredna komunikacija nevezana za vrijeme i mjesto, troškovna efikasnost, interaktivnost,
mjerljivost učinaka, i dr. Ipak, postoje i ograničenja i izazovi mobilnog marketinga kao što su
npr. nedostatak standardizacije u tehnologijama mobilnih uređaja, privatnost i dopuštenja,
navigacija sadržaja, potreba usvajanja novih znanja od strane korisnika, i dr. Neki od izazova
su pretvaranje publike u kupce, izbor adekvatnog kanala komunikacije, isticanje od
konkurencije, i dr. U sklopu rada analizirane su marketinške aktivnosti interpretacijskog
centra Terra Panonica koji posjeduje titulu prvog centra u Požeško-slavonskoj županiji koji
svoj sadržaj prezentira putem virtualne stvarnosti. Pozitivnim je ocijenjena raznolikost kanala
mobilnog marketinga te korištenje suvremenih oblika kao što su proširena i virtualna
stvarnost. Ipak, utvrđeno je kako postoji i potencijal za značajna poboljšanja, npr.
optimiziranjem web sadržaja, kreiranjem visokokvalitetnog sadržaja, korištenje YouTubea,
educiranjem i zabavljanjem publike, i dr. |
Sažetak (engleski) | The paper deals with the implementation of mobile marketing components in modern
business activities. Mobile marketing is a form of marketing that is oriented towards users of
mobile devices, primarily mobile phones and devices such as tablets. Considering the
increasing number of smartphone and Internet users, mobile marketing has an increasing role
and importance. The main role of mobile marketing is to influence consumer behavior and
intentions by delivering information in real time. Nowadays, there are different types of
mobile marketing, and for the purpose of this paper, the following are selected: SMS and
MMS messages, location marketing, 2D and QR codes, NFC and Beacon, social media,
optimization of web content, mobile applications, display and video marketing, marketing in
mobile games, e-mail marketing, content marketing, chatbots and artificial intelligence, and
virtual and augmented reality. Generally speaking, mobile marketing has characteristics such
as direct and immediate communication unrelated to time and place, cost efficiency,
interactivity, measurability of effects, etc. However, there are also limitations and challenges
of mobile marketing, such as the lack of standardization in mobile technologies. devices,
privacy and permissions, content navigation, the need to acquire new knowledge by the user,
etc. Some of the challenges are converting the audience into customers, choosing an adequate
communication channel, standing out from the competition, etc. As part of the work, the
marketing activities of the interpretation center were analyzed Terra Panonica which - will be
shown - has adopted mobile marketing??? Explain why that subject. The variety of mobile
marketing channels and the use of modern forms such as augmented and virtual reality were
assessed as positive. However, it was determined that there is potential for significant
improvements, for example by optimizing web content, creating high-quality content, using
YouTube, educating and entertaining the audience, etc. |