Sažetak | Suvremena znanost, a postupno i praksa, prepoznaju ljude kao najvažniji resurs za uspješno
poslovanje poduzeća, kao i drugih oblika organizacija. Tako pozicioniran resurs iziskuje i
određena ulaganja od kojih se očekuje višestruki povrat u profitnom i/ili smislu bolje organizacije,
motivirajućeg radnog okruženja i međuljudskih odnosa, povećanih osobnih kompetencija te
performansi poduzeća i sl. S tim dragocjenim resursom, dakako valja i adekvatno upravljati, za što
je zadužen menadžment, kojeg pak čine menadžeri. Za kvalitetno upravljanje ljudima nužno je da
menadžeri imaju razvijene specifične vještine. U najpoznatiji set upravljačkih vještina ubrajaju se:
motiviranje, osnaživanje, delegiranje, moć i utjecaj, liderstvo, komunikacijske vještine i
upravljanje promjenama. Uspješan menadžer treba razviti sve vještine iz spomenutog seta
upravljačkih vještina, a ovisno o razini upravljanja, posebno razvijati neke od njih. Tri su u teoriji
prihvaćene razine menadžmenta, vrhovni, srednji i niži, kao i pet ciklički povezanih funkcija
menadžmenta, planiranje, organiziranje, upravljanje ljudskim potencijalima, vođenje i
kontroliranje. Tek kompilacijom upravljačkih vještina menadžera, pravilnim i pravodobnim
izvršavanjem menadžerskih funkcija, te koordinacijom između različitih razina upravljanja, stvara
se uspješan menadžment. Na putu kreiranja uspješnog menadžmenta pojavljuju se prepreke u vidu
naslijeđene organizacijske kulture i otpora spram promjena, deficita u informiranju i protoku
informacija, nedostatka kooperativnosti i koordinacije između upravljačkih razina, što sve utječe
na krajnju performansu poduzeća i dovodi do čestih odustajanja od implementiranja inovacija u
organizacijskom ili operativnom smislu. U skladu s prethodno navedenim, ovaj rad će istražiti i
analizirati stvarni utjecaj nižeg menadžmenta na organizacijsku učinkovitost na primjeru jednog
poduzeća, što može poslužiti za daljnja istraživanja. |
Sažetak (engleski) | Modern science, and gradually practice, recognize people as the most important resource for
successful business operations, as well as other forms of organization. Such a positioned resource
requires certain investments from which multiple returns are expected in terms of profit and / or
better organization, motivating work environment and interpersonal relationships, increased
personal competencies and company performance, etc. This valuable resource should, of course,
be adequately managed for which is in charge of management, which in turn consists of managers.
For quality people management, it is necessary that managers have developed specific skills. The
best known set of management skills include: motivation, empowerment, delegation, power and
influence, leadership, communication skills, and change management. A successful manager needs
to develop all the skills from the mentioned set of management skills, depending on the level of
management, especially to develop some of them. There are three accepted levels of management
in theory, top, middle and lower, as well as five cyclically related management functions, planning,
organizing, human resource management, leadership and control. Only by compiling the
managerial skills of managers, proper and timely execution of managerial functions, and
coordination between different levels of management, successful management is created.
Obstacles to inherited organizational culture and resistance to change, deficits in information and
information flow, lack of cooperation and coordination between management levels, all affect the
ultimate performance of the company and lead to frequent abandonment of innovation in
organizational management, or operational sense. In accordance with the above, this paper will
investigate and analyze the real impact of lower management on organizational efficiency on the
example of one company, which can be used for further research. |