Sažetak | Rad opisuje poslovno komuniciranje koje je usko vezano za pregovaranje. Poslovno
komuniciranje je iznimno važan proces koji se odvija u svakodnevnom poslovanju razmjenom
i obradom te analiziranjem informacija unutar organizacije. Proces same komunikacije odvija
se unutar organizacije te u takvom procesu sudjeluju svi djelatnici organizacije dok u vanjskoj
organizaciji sudjeluju samo određeni članovi organizacije. Kako bi protok informacija u samom
procesu komuniciranja uspješno funkcionirao potrebna je osoba koja šalje informacije tj.
pošiljatelj i osoba koja prima informacije tj. primatelj. Proces komunikacije uspješno ne može
funkcionirati bez obje osobe, također kako bi sama komunikacija bila uspješno provedena
potrebno je poštivati svih pet načela komunikacije. Pregovaranje kao dio komunikacijskog
procesa jest rješavanje bilo kakvih sukoba ili interesa dviju različitih strana s naglaskom na
poštivanju različitosti mišljenja sugovornika. U svakodnevnici često se susretne pregovaranje
koje je spontanog karaktera, no u poslovnom svijetu koristi se organizirano pregovaranje na
kojemu će biti naglasak u ovome radu. Kako bih se ostvarili ciljevi pregovaranja koriste se
strategije pregovaranja upotrebom organizacijskih i psiholoških čimbenika. Također, od
iznimne važnosti su i taktike pregovaranja koje za razliku od strategija naglasak stavljaju na
manje bitnim čimbenicima. |
Sažetak (engleski) | This final paper describes business communication that is closely related to negotiation.
Business communication is an extremely important process that takes place in everyday
business by exchanging, processing and analyzing information within the organization. The
process of communication itself takes place within the organization and in such a process all
employees of the organization participate, while in the external organization only certain
members of the organization participate. In order for the flow of information in the
communication process to function successfully, a person who sends information, i.e., a sender,
and a person who receives information, i.e., a recipient, are needed. The communication process
cannot function successfully without both persons, also in order for the communication itself to
be successfully carried out, it is necessary to respect all five principles of communication.
Negotiation as part of the communication process is the resolution of any conflicts or interests
of two different parties with an emphasis on respecting the differences of opinion of the
interlocutors. Negotiation, which is of a spontaneous nature, is often encountered in everyday
life, but in the business world, organized negotiation is used, which will be emphasized in this
paper. In order to achieve the goals of negotiation, negotiation strategies are used using
organizational and psychological factors. Also of great importance are the tactics of negotiation,
which, unlike strategies, emphasize less important factors. |