Sažetak | Jezik kao medij komunikacije postaje sve jače i snažnije oružje za prijenos želja, informacija, uvjerenja i emocija. Potreba za obogaćivanjem jezičnog izričaja raste unutar svakog pojedinca kako bi on sam bio sposoban pratiti novitete koji se stvaraju u svijetu oko njega samoga.
Nema segmenta društvenog života, profesije i djelatnosti u kojoj komunikacija nije važna. Vještinom komunikacije pojedinac utječe na sugovornike- obitelj, prijatelje, poznanike, suradnike, poslovne partnere, podređene i nadređene. Komunikacija ima ključnu ulogu u stvaranju povoljnih i nepovoljnih dojmova o pojedincu i organizaciji.
Za učinkovitost verbalno-društvenog elementa komunikacije, odnosno razmjene informacija, ideja i osjećaja verbalnim i neverbalnim putem, bitna je vještina govora i pisanja, što uključuje poznavanje jezika. Kako bi se proces komunikacije što jasnije predočio, potrebno je razlikovati faze društvenog komunikacijskog procesa kodiranja.
Glavne su faze društvenoga komunikacijskoga procesa kodiranje, prijenos i dekodiranje (tumačenje) znaka (poruke). Nasuprot transmisijskim modelima komuniciranja kao »prijenosa informacija«, ovdje je naglasak na otvorenosti značenja (višeznačnosti) poruke, koju različiti pošiljatelji u različitim okolnostima mogu različito registrirati i razumjeti. Svaki komunikacijski čin obuhvaća sljedeće osnovne elemente: (1) pošiljatelj (izvor, komunikator); (2) primatelj (recipijent, adresat); (3) kod (verbalni i neverbalni znakovni sustav, sustav simbola); (4) kanal (fizički prijenosnik ili spoj, npr. govor, pismo, telefon, televizija); (5) poruka (kombinacija znakova, sadržaj, informacija); (6) kontekst (predmet komuniciranja, situacijski čimbenici). Svaki čin čovjekova ponašanja, kao reakcija na nešto ili nekoga, već je komunikacija, jer svaka gesta nosi neku (neverbalnu) poruku.
Sve bržim izmjenama na ekonomskom, tehnološkom planu u svakodnevnom svijetu, ljudi su prisiljeni biti konstantno u korak s novim informacijama i dostignućima. U svakodnevnom je jeziku informacija priopćenje o činjenicama ili zbivanjima koje su primatelju poruke do tada bile nepoznate.
U ovom završnom radu bit će prezentirana poslovna komunikacija kao oblik komunikacije u poslovnom svijetu te jezična manipulacija kao oblik društveno-(ne)prihvaćenog ponašanja u kojem se indirektno nameće volja pojedinca. U radu će biti izneseni i objašnjeni oblici poslovne komunikacije, verbalna i neverbalna komunikacija, pozicija menadžera kao rukovodeće osobe određene organizacije te komunikacija s potrošačem, dok će jezična manipulacija kao fenomen bit objašnjenja kroz poglavlja oblika manipulacije, eufemizama kao podsredstva manipuliranja riječima, manipulacija prilikom prodaje proizvoda, manipulacija kroz medije i političko-ekonomska manipulacija. |