Sažetak | Cilj rada je analizirati kako bavljenje sportom utječe na razvijanje upravljačkih vještina. Da bi
se na ovo pitanje odgovorilo, najprije se pojmovno i konceptualno obrazlaže pojam
upravljačkih vještina, a potom se pokušava utvrditi kako sport utječe na razvoj istih. Stoga se
rad, osim od teorijskog dijela, sastoji i od empirijskog dijela u kojem se na temelju odabranog
uzorka ispitanika utvrđuje utjecaj sporta na razvoj upravljačkih vještina. Istraživanje
provedeno na skupini od 41 studenta većinom u dobi od 20 do 22 godine pokazalo je da oni od
njih koji se bave sportom (a to je njih 48,8 posto) procjenjuju da sport ima značajan utjecaj na
razvoj njihovih upravljačkih vještina. Svoje upravljačke vještine pritom ocjenjuju vrlo visokim
ocjenama: konceptualne vještine najvećim dijelom ocijenili su ocjenom 4, tehničke vještine
također ocjenom 4, a vještine rada s ljudima ocjenom 5. Općenito gledano, ispitani studenti
ocjenjuju da sport najviše utječe na razvoj vještina timskog rada, samomotiviranja, vođenja i
brze prilagodbe promjenjivim situacijama. Studenti smatraju sport toliko važnim u razvoju
upravljačkih vještina da utjecaj bavljenja sportom gotovo izjednačavaju s utjecajem
akademskog obrazovanja. Zanimljivo je da od svih navedeni sposobnosti - a to su
komunikacija, vođenje, samomotiviranje, timski rad, strategijsko razmišljanje, sposobnost brze
prilagodbe u promjenjivim uvjetima, taktičko razmišljanje, odlučivanje pod vremenskim
pritiskom, rješavanje problema i upravljanje vlastitim vremenom – studenti procjenjuju da
bavljenje sportom najmanje djeluje na razvijanje komunikacije, iako je ona ključna za vještine
timskog rada i vještine rada s ljudima za koje ispitani studenti smatraju da bavljenje sportom
na njih najviše djeluje. Ovo istraživanje pokazalo je da sportski aktivni studenti imaju više
prosječne ocjene u svim kategorijama vještina upravljanja (konceptualnim, tehničkim i
vještinama rada s ljudima). |
Sažetak (engleski) | The aim of the paper is to analyse how playing sports affects the development of management
skills. In order to answer this question, the notion of management skills is first explained
conceptually and conceptually, and then an attempt is made to determine how sport affects their
development. Therefore, apart from the theoretical part, the paper also consists of an empirical
part in which, based on a selected sample of respondents, the influence of sports on the
development of management skills is determined. Research conducted on a group of 41
students, mostly between the ages of 20 and 22, showed that those of them who play sports
(48.8 percent of them) believe that sports have a significant impact on the development of their
management skills. At the same time, they give their management skills a very high rating:
conceptual skills were mostly rated 4, technical skills also rated 4, and skills for working with
people rated 5. In general, the students rated that sport has the greatest influence on the
development of teamwork skills, self-motivation, leadership and quick adaptation to changing
situations. Students consider sports so important in developing management skills that they
almost equate the impact of playing sports with the impact of academic education. It is
interesting that of all the listed abilities - communication, leadership, self-motivation,
teamwork, strategic thinking, the ability to quickly adapt to changing conditions, tactical
thinking, decision-making under time pressure, problem solving and managing one's own time
- students estimate that playing sports it has the least effect on the development of
communication, although it is crucial for teamwork skills and the skills of working with people,
which the surveyed students believe that playing sports has the most effect on them. This
research showed that sports active students have higher average scores in all categories of
management skills (conceptual, technical and people skills). |