Sažetak | Marketing je profitabilno zadovoljenje potreba, koji se proučava kao zasebna cjelina unutar ekonomije. Marketing je danas temeljni i neizbježni dio poslovnog svijeta, obrta, trgovačkih društava ili multinacionalnih kompanija. Napretkom čovječanstva i ubrzanog tehnološkog razvoja, ritam života se ubrzava, a zbog uvjeta koje takav tehnološki, ali i društveni razvoj pruža, javlja se suvremeni marketing. Ova tema je odabrana zbog sveprisutnosti suvremenog marketinga, svojstvo koje se u radu spominje nekoliko puta, a ono omogućuje da se pojedinac u relativno ranoj fazi svog života susretne s marketingom. Također se kroz proučavanje tog područja mogu poboljšati marketinška znanja koja se kasnije mogu koristiti i u praksi.
Za pisanje završnog rada o suvremenom marketingu je prethodio i kolegij kojeg sam slušala na drugoj godini fakulteta, ali i proučavanje drugih izvora informacija. To su nekolicina knjiga i razni internetski izvori što je u duhu suvremenog marketinga koji se sve više oslanja na internet. Također i pomaže rad u tvrtki koja puno ulaže u marketing i razvoj istog, gdje se mora za dobar opstanak na tržištu, držati korak s konkurencijom. U radu se pojašnjava što je točno marketing i kako je ta sama disciplina nastala i kako se evoluirala, što je u konačnici dovelo do opširnog pojma koji se može sagledati iz četiri različita pogleda. Nastavak se osvrće na obilježja, odnosno što to točno određuje da se suvremeni marketing razlikuje od osnovnog marketinga, a spominju se neprofitni sektor, profitni sektor, poznata društvena mreža Facebook, proces globalizacije i sve prisutniji ekološki problemi. |