Sažetak | Svaka organizacija ima specifične ciljeve i zadatke koje želi ostvariti, a veliku pomoć pri
ostvarenju tih ciljeva i zadataka pružaju joj formalne strukture, koje se još nazivaju i
organizacijskim strukturama. Nadalje, kako bi organizacija ostvarila zacrtane ciljeve i zadatke,
isti se dijele s viših na niže organizacijske strukture i svaki zaposlenik dobiva svoj određeni
zadatak. Organizacijska struktura interpretirana kao unutar-organizacijski raspored položaja
zaposlenika, odnosa među zaposlenicima te odnosa između nadređenih i podređenih ima
značajne utjecaje na intrinzične i ekstrinzične faktore motivacije koji posredno ili neposredno
imaju utjecaja na zadovoljstvo zaposlenika kako na radnom mjestu, tako i samim poslom. U
današnje se vrijeme zaposlenici smatraju najvažnijim resursom za svaku organizaciju, a
kvantiteta i kvaliteta njihovog obavljenog posla poprilično zavisi od prethodno navedenog,
zadovoljstva poslom i na poslu. Upravo iz toga razloga ne čudi činjenica kako dugi niz godina
stručnjaci na području menadžmenta ljudskih resursa i bihevioralnog menadžmenta pokušavaju
pronaći način za strukturiranje, kako posla tako i same organizacije, kojim će najbolje utjecati
na zadovoljstvo zaposlenika. Organizacijska struktura utječe na stavove i zadovoljstvo
zaposlenika, što posljedično može pozitivno ili negativno utjecati na njihovo ponašanje. Taj se
utjecaj najviše prenosi preko načina na koji se menadžment odnosi prema radnicima, ali i načina
na koji se menadžeri odnose jedni prema drugima, načina na koji se svladavaju prepreke,
raspodjele odjela u organizaciji, raspodjele autoriteta, te efikasnosti komunikacije na razini
formalnog lanca zapovijedanja. Cilj je svakoj organizaciji ostvariti što veću razinu
produktivnosti, odnosno optimalnu proizvodnju. Za navedeno, organizaciji su neupitno
potrebni sposobni i efikasni zaposlenici, jer su upravo zaposlenici ti koji povećavaju ili
smanjuju produktivnost organizacije. Za organizacijske strukture podjela ima veliki broj, ali u
svakoj od podjela nalazi se matrična struktura, iz čega se može zaključiti kako je to jedna od
uspješnije implementiranih organizacijskih struktura, iako je kompleksna, višeslojna i
multilateralna. Upravo se ovaj rad bazira na spajanju znanja o matričnoj organizacijskoj
strukturi, te o čimbenicima koji utječu na zadovoljstvo zaposlenika. Cilj istraživanja ovog rada
je uvidjeti kako pojedini čimbenici i karakteristike matrične organizacije utječu na zadovoljstvo
zaposlenika obuhvaćenih istim. |